Passer au contenu

/ École de psychoéducation

Je donne

Rechercher

Thèses et mémoires

Des thèses et mémoires de nos étudiants sont conservés et consultables dans Papyrus , le dépôt institutionnel de l’Université de Montréal.

 

 

Pour une recherche détaillée
Visiter Papyrus
Date Trier par date en ordre décroissant Titre Trier par titre en ordre décroissant
2020 Worker and perceived team climate factors influence the use of restraint and seclusion in youth residential treatment centers : results from a mixed-method longitudinal study
2022 Waiting for baseline stability in single-case designs : is it worth the time and effort?
2020-08 Violence au travail en protection de la jeunesse : fonctionnement au travail selon le rôle de genre et l’intervention post-traumatique reçue
2018-08 Victimisation par les pairs et rendement scolaire au début du secondaire : le rôle médiateur de l’engagement scolaire
2005 Vers une mesure plus écologique du fonctionnement cognitif
2011 Vers les étoiles! Évaluation d'un programme d'intervention visant le développement des habiletés d'autocontrôle chez les enfants de 6 et 7 ans ayant un TDAH
2008 Variation dans le lien négligence/pauvreté entre les territoires québécois : étude des caractéristiques sociodémographiques et du point de vue des intervenants
2016 Validation of an adapted procedure to collect hair for cortisol determination in adolescents
2017 Validation de la version française canadienne du Perception of Prevalence of Aggression Scale auprès d’un échantillon d’intervenants en protection de la jeunesse
2004 Vaccin RRO et autisme : la désinformation à l'œuvre
2018-02 Utilisation de l’enseignement parental interactif Web pour implanter l’extinction graduée afin d’améliorer le sommeil d’enfants ayant un trouble du spectre de l’autisme
2017-05 Utilisation de la technologie mobile pour réduire l’autostimulation : validation des algorithmes décisionnels du iSTIM
2017 Using the dual-criteria methods to supplement visual inspection: An analysis of nonsimulated data
2016 Using single-case experiments to support evidence-based decisions : how much is enough?
2018 Using single-case designs in practical settings: Is replication always necessary?
2017 Using mobile technology to reduce engagement in stereotypy : a validation of decision-making algorithms
2018 Using interactive web training to teach parents to select function-based interventions for challenging behaviour : a preliminary study
2019 Using differential reinforcement of high rates of behavior to improve work productivity : a replication and extension
2016 Using computer tablets to assess preference for videos in children with autism
2019 Using a visual structured criterion for the analysis of alternating-treatment designs
2019 Using AB designs with nonoverlap effect size measures to support clinical decision-making : a Monte Carlo validation
2013 Using ABC narrative recording to identify the function of problem behavior: a pilot study
2008 Usage de substances psychoactives à l'adolescence et problèmes associés : effet modérateur de l'anxiété
2012 "Unis dans l'action" : programme d'intervention visant à prévenir l'intimidation au secondaire
2022 Typologies of Canadian young adults who drive after cannabis use : a two-step cluster analysis
2016 Twin’s birth-order differences in height and body mass index from birth to old age: a pooled study of 26 twin cohorts participated in the CODATwins project
2018 Twin classroom dilemma : to study together or separately?
2020 Tutorial : applying machine learning in behavioral research
2005 Traitement de l'information sociale dans des situations d'interactions sociales chez des parents d'enfants de 8-9 ans
2016 Traité de pensée magique pour jeunes adolescents
2016 The validity of the Substance Use Risk Profile Scale (SURPS) among Australian adolescents
2019 The use of restraint and seclusion in residential treatment care for youth : a systematic review of related factors and interventions
2017 The spread of substance use and delinquency between adolescent twins
2015-08 The predictive role of parenting practices and family functioning on the core symptoms of ADHD
2018 The moderating role of peer norms in the associations of social withdrawal and aggression with peer victimization
2016 The interaction between temperament and the family environment in adolescent substance use and externalizing behaviors : support for diathesis–stress or differential susceptibility?
2020 The influence of residential workers social climate on the use of restraint and seclusion : a longitudinal study in a residential treatment center for youth
2017 The impact of youth internalising and externalising symptom severity on the effectiveness of brief personality-targeted interventions for substance misuse : a cluster randomised trial
2018 The genetic and environmental etiology of the association between vocabulary and syntax in first grade
2018 The gene–environmental architecture of the development of adolescent substance use