2014 |
3-2-1 Action: un programme d'intervention visant à mobiliser les parents ayant un enfant présentant des symptômes du spectre de l'autisme |
Baillargeon, Julie |
|
2021 |
Academic, socioeconomic and interpersonal consequences of cannabis use : a narrative review |
Castellanos Ryan, Natalie; Morin, Elisabeth; Rioux, Charlie; London-Nadeau, Kira; Leblond, Maggy |
|
2019 |
A comparison of communication tone and responding across users and developers in two R mailing lists |
Lanovaz, Marc; Adams, Bram |
|
2020 |
A comparison of video-based interventions to Ttach data entry to adults with intellectual disabilities : a replication and extension |
McDuff, Emeline; Lanovaz, Marc; Morin, Diane; Giannakakos, Antonia R.; Kheloufi, Yasmine; Vona, Mélissa |
|
2009 |
Action? Réaction!: Programme d'intervention visant à réduire la victimisation chez les élèves du 3e cycle du primaire par l'implication proactive des témoins |
Labbé, Catherine |
|
2017-08 |
Activités parascolaires et décrochage scolaire au secondaire : liens en fonction des dimensions de la participation |
Thouin, Éliane |
Dupéré, Véronique |
2020 |
Acute and chronic stress among workers in residential treatment centers for youth : effects on restraint and seclusion |
Mathieu, Caroline A.; Plusquellec, Pierrich; Giguère, Charles-Édouard; Lupien, Sonia; Geoffrion, Steve |
|
2018 |
Adaptation du programme Déstresse et Progresse ciblant la vulnérabilité au stress pendant l'adolescence en contexte de protection de la jeunesse |
Pasztor-Solnar, Eszter |
|
2018 |
Adaptation du programme Trait d 'Union dans une ressource soutenant la persévérance scolaire |
Chouinard, Élodie |
|
2017 |
Adolescent cannabis use, change in neurocognitive function, and High-School Graduation : a longitudinal study from early adolescence to young adulthood |
Castellanos Ryan, Natalie; Pingault, Jean-Baptiste; Parent, Sophie; Vitaro, Frank |
|
2014 |
Adolescent Illicit Drug Use and Subsequent Academic and Psychosocial Adjustment : an Examination of Socially-Mediated Pathways |
Fallu, Jean-Sébastien; Morizot, Julien; Janosz, Michel; Nault-Brière, Frédéric |
|
2015 |
Adolescent suicide attempts and adult adjustment |
Nault-Brière, Frédéric; Rohde, Paul; Seeley, John R.; Klein, Daniel; Lewinsohn, Peter M. |
|
2015 |
Adolescent Trajectories of Depressive Symptoms : co-development of Behavioral and Academic Problems |
Nault-Brière, Frédéric; Janosz, Michel; Fallu, Jean-Sébastien; Morizot, Julien |
|
2015 |
Aggression can be contagious : longitudinal associations between proactive aggression and reactive aggression among young twins |
Dickson, Daniel J.; Richmond, Ashley; Brendgen, Mara; Vitaro, Frank; Laursen, Brett; Dionne, Ginette; Boivin, Michel |
|
2015 |
Aggressive incidents inside a Montreal barroom involving patrons, barmaids and bouncers : a micro level examination of routine activity theory |
Geoffrion, Steve; Sader, Josette; Ouellet, Frédéric; Boivin, Rémi |
|
2012 |
Agir autrement! Programme visant à prévenir l'intimidation en stimulant le développement de l'empathie et les stratégies de résolution de conflits |
Lebel, Marie-Christine |
|
2022 |
Agreement between visual inspection and objective analysis methods : a replication and extension |
Taylor, Tessa; Lanovaz, Marc |
|
2011-12 |
Agressivité physique à l'enfance et criminalité à l'âge adulte : effet modérateur de la consommation d'alcool et de cannabis à l'adolescence |
Tremblay, Emilie |
Gendreau, Paul; Vitaro, Frank |
2017 |
A longitudinal empirical investigation of the pathways model of problem gambling |
Allami, Youssef; Vitaro, Frank; Brendgen, Mara; Lacourse, Éric; Tremblay, Richard Ernest |
|
2018 |
A longitudinal twin study of callous-unemotional traits during childhood |
Henry, Jeffrey; Dionne, Ginette; Viding, Essi; Petitclerc, Amélie; Feng, Bei; Vitaro, Frank; Brendgen, Mara; Tremblay, Richard Ernest; Boivin, Michel |
|
2009 |
Analyse de la mise en oeuvre et des effets d'un programme d'intervention auprès d'élèves du premier cycle du primaire présentant des problèmes de comportement |
Couture, Geneviève |
|
2011-06 |
Analyse du lien séquentiel entre les comportements d'anxiété et d'évitement lors d'interactions parent-enfant |
Lapierre, Catherine |
Turgeon, Lyse |
2008 |
Analyse d'une intervention conçue pour les adolescentes enceintes : le projet Un bébé pour bientôt |
Rouzier, Vanessa |
|
2013-08 |
Analyse qualitative du contenu des signalements retenus à la protection de la jeunesse et leur évaluation pour les enfants de minorités visibles |
Bousquet Saint-Laurent, Tanya |
Dufour, Sarah |
2022 |
A person-centered perspective on differential efficacy of early behavioral intervention in children with autism : a latent profile analysis |
Préfontaine, Isabelle; Morizot, Julien; Lanovaz, Marc; Rivard, Mélina |
|
2012 |
Application du renforcement non contingent pour
réduire les comportements problématiques chez les
personnes ayant un trouble du spectre de l’autisme |
Lanovaz, Marc |
|
2018-03 |
Apprentissage et productivité lors de la saisie de données chez des adultes présentant une déficience intellectuelle |
Mc Duff, Emeline |
Lanovaz, Marc; Morin, Diane |
2017 |
A prospective, longitudinal, study of men with borderline personality disorder with and without comorbid antisocial personality disorder |
Robitaille, Marie-Pier; Checknita, Dave; Vitaro, Frank; Tremblay, Richard Ernest; Paris, Joel; Hodgins, Sheilagh |
|
2020 |
Artificial intelligence for the measurement of vocal stereotypy |
Dufour, Marie-Michèle; Lanovaz, Marc; Cardinal, Patrick |
|
2013-06 |
Aspirations scolaires des parents et décrochage scolaire : le rôle du soutien des parents et des aspirations des adolescents |
Castaing-Jordan, Hélène |
Janosz, Michel |