2022 |
A person-centered perspective on differential efficacy of early behavioral intervention in children with autism : a latent profile analysis |
Préfontaine, Isabelle; Morizot, Julien; Lanovaz, Marc; Rivard, Mélina |
|
2015 |
Adolescent Trajectories of Depressive Symptoms : co-development of Behavioral and Academic Problems |
Nault-Brière, Frédéric; Janosz, Michel; Fallu, Jean-Sébastien; Morizot, Julien |
|
2008 |
L'oxygénothérapie hyperbare dans le traitement de la paralysie cérébrale : arnaque ou traitement approprié? |
Sénéchal, Carole; Larivée, Serge; Richard, Engelbert; Marois, Pierre |
|
2013 |
Quand la réadaptation blesse? Éducateurs victimes de violence |
Geoffrion, Steve; Ouellet, Frédéric |
|
2015 |
Aggressive incidents inside a Montreal barroom involving patrons, barmaids and bouncers : a micro level examination of routine activity theory |
Geoffrion, Steve; Sader, Josette; Ouellet, Frédéric; Boivin, Rémi |
|
2007 |
L'autisme, une autre intelligence: nouveauté ou recul? |
Sénéchal, Carole; Rogé, Bernadette; Giroux, Normand; Larivée, Serge |
|
2006 |
Critique du modèle neurophysiologique de la desphinothérapie. Sonophorèse et écholocation |
Baribeau, Jacinthe; David, Geneviève; Larivée, Serge |
|
2006 |
Intelligence 101 ou l'ABC du QI |
Larivée, Serge; Gagné, Françoys |
|
2011 |
Predictors and Consequences of Simultaneous Alcohol and Cannabis Use in Adolescents |
Nault-Brière, Frédéric; Fallu, Jean-Sébastien; Descheneaux, Ariane; Janosz, Michel |
|
2012 |
Prospective associations between meth/amphetamine (speed) and MDMA (ecstasy) use and depressive symptoms in secondary school students |
Nault-Brière, Frédéric; Fallu, Jean-Sébastien; Janosz, Michel; Pagani, Linda S. |
|
2013 |
Reciprocal Prospective Associations Between Depressive Symptoms and Perceived Relationship With Parents in Early Adolescence |
Nault-Brière, Frédéric; Archambault, Kim; Janosz, Michel |
|
2014 |
Comorbidity Between Major Depression and Alcohol Use Disorder From Adolescence to Adulthood |
Nault-Brière, Frédéric; Rohde, Paul; Seeley, John R.; Klein, Daniel; Lewinsohn, Peter M. |
|
2014 |
Adolescent Illicit Drug Use and Subsequent Academic and Psychosocial Adjustment : an Examination of Socially-Mediated Pathways |
Fallu, Jean-Sébastien; Morizot, Julien; Janosz, Michel; Nault-Brière, Frédéric |
|
2014 |
Moderators of two Indicated Cognitive-Behavioral Depression Prevention Approaches for Adolescents in a School-Based Effectiveness Trial |
Nault-Brière, Frédéric; Rohde, Paul; Shaw, Heather; Stice, Eric |
|
2015 |
Adolescent suicide attempts and adult adjustment |
Nault-Brière, Frédéric; Rohde, Paul; Seeley, John R.; Klein, Daniel; Lewinsohn, Peter M. |
|
2013 |
La psychanalyse ne résiste pas à l'analyse |
Larivée, Serge; Coulombe, Éric |
|
2016 |
Group-Based Symptom Trajectories in Indicated Prevention of Adolescent Depression |
Nault-Brière, Frédéric; Rohde, Paul; Stice, Eric; Morizot, Julien |
|
2014 |
Pour éviter de nuire, 10 ans plus tard |
Larivée, Serge |
|
2014 |
Égalité et identité ne sont pas synonymes |
Paquette, Daniel; Larivée, Serge; Lemelin, Jean-Pascal; Baril, Daniel |
|
2005 |
Guérir avec l'EMDR : preuves et controverses |
Bériault, Maxime; Larivée, Serge |
|
2004 |
Les bases fragiles de la communication facilitée |
Sénéchal, Carole; Larivée, Serge; Richard, Engelbert |
|
2004 |
Pour dissiper quelques confusions |
Larivée, Serge |
|
2004 |
Vaccin RRO et autisme : la désinformation à l'œuvre |
Sénéchal, Carole; Larivée, Serge; Richard, Engelbert; Robert, Yves |
|
2003 |
Des célébrités "psy" continuent d'écoper |
Larivée, Serge; Van Gijseghem, Hubert |
|
1999 |
L'affaire Sokal : les retombées d'un canular |
Larivée, Serge |
|
2013 |
Programme Prevent-Teach-Reinforce : une intervention comportementale pour diminuer les comportements problématiques en milieu scolaire |
Argumedes Charles, Malena; Lanovaz, Marc; Larivée, Serge |
|
2018 |
Early warm-rewarding parenting moderates the genetic contributions to callous-unemotional traits in childhood |
Henry, Jeffrey; Dionne, Ginette; Viding, Essi; Vitaro, Frank; Brendgen, Mara; Tremblay, Richard Ernest; Boivin, Michel |
|
2018 |
The genetic and environmental etiology of the association between vocabulary and syntax in first grade |
Mimeau, Catherine; Dionne, Ginette; Feng, Bei; Brendgen, Mara; Vitaro, Frank; Tremblay, Richard Ernest; Boivin, Michel |
|
2012 |
Pour réussir dans la vie professionnelle, a-t-on besoin d'un bon quotient intellectuel (QI) ou d'un bon quotient émotionnel (QÉ)? |
Morin, Denis; Larivée, Serge; Sénéchal, Carole; Picard, Karel |
|
2009 |
Des classes sociales aux classes cognitives |
Larivée, Serge |
|
2013 |
Étude longitudinale à propos de l’espace occupé par les pseudosciences dans les librairies du Québec |
Larivée, Serge; Sénéchal, Carole; Miranda, D.; Vaugon, K. |
|
2011 |
La psychanalyse des contes de fées : quelle histoire! |
Larivée, Serge; Sénéchal, Carole |
|
2017 |
Commentary : On the importance of looking at nonlinearity and developmental effects – a reflection on Flom et al. (2017) |
Rioux, Charlie; Parent, Sophie; Séguin, Jean |
|
2013 |
Les impacts des conditions de motivation sur le traitement des comportements problématiques chez les personnes en situation de handicap |
Dorion, Catherine; Lanovaz, Marc |
|
2018 |
Adaptation du programme Trait d 'Union dans une ressource soutenant la persévérance scolaire |
Chouinard, Élodie |
|
2016 |
« J'affirme ma couleur! » Programme d'intervention visant l'amélioration des habiletés sociales chez les adolescents présentant des symptômes anxieux ou dépressifs ou la combinaison de ces symptômes, en milieu hospitalier |
Aguiar De Sousa, Ashley-Ann |
|
2016 |
Implantation et évaluation d'un programme d'intervention de groupe, d'approche cognitive comportementale, destiné à des adultes présentant un trouble anxieux |
Guillet, Hélièna |
|
2013 |
Implantation et évaluation d'un programme d'intervention de groupe destiné aux personnes âgées de plus de 60 ans présentant un trouble anxieux |
Richer, Marie-Josée |
|
2014 |
Rapport d'évaluation du programme Apprendre à se comprendre : programme d'intervention visant la diminution des conflits intergénérationnels en contexte interculturel |
Alary, Laurence |
|
2014 |
3-2-1 Action: un programme d'intervention visant à mobiliser les parents ayant un enfant présentant des symptômes du spectre de l'autisme |
Baillargeon, Julie |
|
2014 |
« En coulisses! » Programme d'intervention visant la diminution de l'agressivité réactive chez les enfants de 5 à 7 ans |
Gendron, Gabrielle |
|
2014 |
Efficacité de l'intervention relationnelle chez quatre familles en protection de la jeunesse |
Dessureault, Anne-Marie |
|
2014 |
Performer ... sans anxiété : programme d'intervention pour réduire l'anxiété de performance en milieu scolaire |
Cocullo, Marie-Léa |
|
2016 |
Je m'AJUSTE! : programme de réduction des symptômes anxieux pour les enfants de 10 à 12 ans |
Goupil-Barsetti, Laurie |
|
2019 |
Using a visual structured criterion for the analysis of alternating-treatment designs |
Lanovaz, Marc; Cardinal, Patrick; Francis, Mary |
|
2017 |
A longitudinal empirical investigation of the pathways model of problem gambling |
Allami, Youssef; Vitaro, Frank; Brendgen, Mara; Lacourse, Éric; Tremblay, Richard Ernest |
|
2013 |
L’égalité des sexes n’a rien à voir avec la science! |
Paquette, Daniel; Larivée, Serge; Lemelin, Jean-Pascal; Normandeau, Sylvie; Baril, Daniel; Plusquellec, Pierrich |
|
2016 |
Prospective links between friendship and early physical aggression : preliminary evidence supporting the role of friendship quality through a dyadic intervention |
Salvas, Marie-Claude; Vitaro, Frank; Brendgen, Mara; Cantin, Stéphane |
|
2016 |
The validity of the Substance Use Risk Profile Scale (SURPS) among Australian adolescents |
Newton, Nicola C.; Barrett, Emma L.; Castellanos Ryan, Natalie; Kelly, Erin; Champion, Katrina E.; Stapinski, Lexine; Conrod, Patricia; Slade, Tim; Nair, Natasha; Teesson, Maree |
|
2017 |
Can sports mitigate the effects of depression and aggression on peer rejection? |
Perron-Gélinas, Andreann; Brendgen, Mara; Vitaro, Frank |
|