Passer au contenu

/ École de psychoéducation

Je donne

Rechercher

Thèses et mémoires

Des thèses et mémoires de nos étudiants sont conservés et consultables dans Papyrus , le dépôt institutionnel de l’Université de Montréal.

 

 

Pour une recherche détaillée
Visiter Papyrus
Date Trier par date en ordre croissant Titre Trier par titre en ordre croissant
2017 Using the dual-criteria methods to supplement visual inspection: An analysis of nonsimulated data
2017 Comparing two methods to promote generalization of receptive identification in children with autism spectrum disorders
2017 Generalization following tablet-based instruction in children with autism spectrum disorders
2017 Effects of background music on socially reinforced problem behaviors in children with autism spectrum disorders
2016 Prevalence of stereotypy in individuals with developmental disabilities: a systematic review
2016 Using computer tablets to assess preference for videos in children with autism
2016 Using single-case experiments to support evidence-based decisions : how much is enough?
2016 Preliminary effects of parent-implemented behavioural interventions for stereotypy
2014 Rapport d'évaluation du programme Apprendre à se comprendre : programme d'intervention visant la diminution des conflits intergénérationnels en contexte interculturel
2018 Using single-case designs in practical settings: Is replication always necessary?
2019 A comparison of communication tone and responding across users and developers in two R mailing lists
2021 Risk factors associated with driving after cannabis use among Canadian young adults
2007 Poursuis Ton Aventure : Programme de thérapie par l'aventure afin de prévenir les problèmes de comportement à l'adolescence
2008 Implantation en milieu scolaire du programme Prends le volant auprès d'adolescents souffrant d'un trouble déficitaire de l'attention avec hyperactivité
2008 Programme de prévention de la victimisation par les pairs au deuxième cycle du primaire
2008 Programme d'intervention visant l'augmentation des habiletés sociales et la réduction des comportements perturbateurs auprès d'adolescents à risque de vivre le décrochage scolaire
2008 Rapport d'intervention d'un programme multimodal auprès d'élèves TDAH de première année
2008 Intervention pour la sélectivité alimentaire chez les enfants autistes
2020 Acute and chronic stress among workers in residential treatment centers for youth : effects on restraint and seclusion
2020 Worker and perceived team climate factors influence the use of restraint and seclusion in youth residential treatment centers : results from a mixed-method longitudinal study