Passer au contenu

/ École de psychoéducation

Je donne

Rechercher

Thèses et mémoires

Des thèses et mémoires de nos étudiants sont conservés et consultables dans Papyrus , le dépôt institutionnel de l’Université de Montréal.

 

 

Pour une recherche détaillée
Visiter Papyrus
Date Trier par date en ordre croissant Titre Trier par titre en ordre croissant
2016 Twin’s birth-order differences in height and body mass index from birth to old age: a pooled study of 26 twin cohorts participated in the CODATwins project
2016 Genetic and environmental influences on height from infancy to early adulthood : an individualbased pooled analysis of 45 twin cohorts
2016 Complex effects of dyslexia risk factors account for ADHD-traits : evidence from two independent samples
2016 Implantation et évaluation d'un programme d'intervention de groupe, d'approche cognitive comportementale, destiné à des adultes présentant un trouble anxieux
2016 Je m'AJUSTE! : programme de réduction des symptômes anxieux pour les enfants de 10 à 12 ans
2016 Evidence of a unique and common genetic etiology between the CAR and the remaining part of the diurnal cycle : a study of 14 year-old twins
2016 « J'affirme ma couleur! » Programme d'intervention visant l'amélioration des habiletés sociales chez les adolescents présentant des symptômes anxieux ou dépressifs ou la combinaison de ces symptômes, en milieu hospitalier
2016 Rethinking compassion fatigue through the lens of professional identity : the case of child protection workers
2016 «Programme d'Intervention Relationnelle» : programme d'intervention visant l'amélioration de la relation d'attachement entre le parent et son enfant, en contexte de négligence sous la Direction de la Protection de la Jeunesse
2016 Programme d'intervention visant la diminution des manifestations d'opposition et de provocation chez les enfants de 3 ans par l'apprentissage des habiletés sociales et d'autocontrôle, en intégrant un volet soutien à l'éducatrice au programme Brindami
2016 The validity of the Substance Use Risk Profile Scale (SURPS) among Australian adolescents
2016 Links between friends' physical aggression and adolescents' physical aggression : what happens if gene-environment correlations are controlled?
2016 Traité de pensée magique pour jeunes adolescents
2016 Using single-case experiments to support evidence-based decisions : how much is enough?
2016 Associations between mother-child relationship quality and adolescent adjustment : using a genetically controlled design to determine the direction and magnitude of effects
2016 Preliminary effects of parent-implemented behavioural interventions for stereotypy
2016 Using computer tablets to assess preference for videos in children with autism
2016 The interaction between temperament and the family environment in adolescent substance use and externalizing behaviors : support for diathesis–stress or differential susceptibility?
2016 Friendship experiences and anxiety among children : a genetically informed study
2016 Prevalence of stereotypy in individuals with developmental disabilities: a systematic review