Passer au contenu

/ École de psychoéducation

Je donne

Rechercher

Thèses et mémoires

Des thèses et mémoires de nos étudiants sont conservés et consultables dans Papyrus , le dépôt institutionnel de l’Université de Montréal.

 

 

Pour une recherche détaillée
Visiter Papyrus
Date Trier par date en ordre croissant Titre Trier par titre en ordre croissant
2015-06 Dépistage du décrochage scolaire à l’aide d’informations administratives ou auto-rapportées
2015-02 Éclaircissement de l’association entre la relation enseignant-élève, le partenariat mère-enfant, et l’adaptation scolaire auprès d’une clientèle à risque
2015 Phenotypic and genetic associations between reading comprehension, decoding skills, and ADHD dimensions : evidence from two population-based studies
2015 Adolescent suicide attempts and adult adjustment
2015 Adolescent Trajectories of Depressive Symptoms : co-development of Behavioral and Academic Problems
2015 Stressors and turning points in high school and dropout : a stress process, life course framework
2015 Aggressive incidents inside a Montreal barroom involving patrons, barmaids and bouncers : a micro level examination of routine activity theory
2015 Predictors of trivialization of workplace violence among healthcare workers and law enforcers
2015 The dark side of friends : a genetically informed study of victimization within early adolescents’ friendships
2015 Newspaper coverage of autism treatment in Canada: 10-year trends (2004–2013)
2015 Associations between peer victimization and suicidal ideation and suicide attempt during adolescence : results from a prospective population-based birth cohort
2015 Friendships and deviancy training in young children
2015 Gene-environment correlation linking aggression and peer victimization : do classroom behavioral norms matter?
2015 Aggression can be contagious : longitudinal associations between proactive aggression and reactive aggression among young twins
2015 Peer victimization and anxiety in genetically vulnerable youth : the protective roles of teachers' self-efficacy and anti-bullying classroom rules
2015 The expression of genetic risk for aggressive and non-aggressive antisocial behavior is moderated by peer group
2015 Je tisse des liens gagnants ... Une intervention de groupe visant à améliorer les conditions associées à un contexte familial de négligence chronique
2015 La synergologie, une lecture pseudoscientifique du langage corporel
2014-09 Stabilité de la relation d'activation père-enfant entre 12-18 mois et 3-5 ans et les facteurs associés à l'instabilité
2014-08 Consommation de cannabis et symptômes dépressifs à l'adolescence : le rôle modérateur de la qualité de la relation parent-adolescent