2013 |
L’Utilisation de devis expérimentaux à cas unique en
psychoéducation |
Lanovaz, Marc |
|
2020-06 |
L’utilisation de la technologie mobile pour réduire les comportements d’autostimulation chez les enfants ayant un trouble du spectre de l’autisme |
Trudel, Lydia |
Lanovaz, Marc |
2016-12 |
L’utilisation de tablettes tactiles comme outils d’enseignement auprès d’enfants ayant un trouble du spectre de l’autisme |
Saade, Sabine |
Lanovaz, Marc |
2008 |
L'utilisation parentale de l'agression physique dans un contexte disciplinaire et la qualité de la relation d'atachement mère-enfant : relation de modération ou de médiation avec les troubles du comportement ? |
Landry, Véronique |
Parent, Sophie |
2020 |
Machine learning to analyze single-case data : a proof of concept |
Lanovaz, Marc; Giannakakos, Antonia R.; Destras, Océane |
|
2021 |
Machine learning to analyze single-case graphs : a comparison
to visual inspection |
Lanovaz, Marc; Hranchuk, Kieva |
|
2021 |
Machine learning to support visual inspection of data : a clinical application |
Taylor, Tessa; Lanovaz, Marc |
|
2012 |
M'affirmer, ce n'est pas sorcier : programme visant à prévenir le risque de victimisation chez les enfants de maternelle en améliorant leur capacité à s'affirmer positivement |
Côté, Marie-Christine |
|
2008 |
Maternal depression symptoms in early childhood and children's cognitive performance at school entry : the role of maternal guidance |
Abitan, Ingrid |
Parent, Sophie |
2021-07 |
Mobilité scolaire au secondaire et décrochage scolaire : rôle du cycle scolaire et de la période annuelle |
Frigon, Catherine |
Dupéré, Véronique |
2017 |
Modelling vocabulary development among multilingual children prior to and following the transition to school entry |
MacLeod, Andrea; Castellanos Ryan, Natalie; Parent, Sophie; Jacques, Sophie; Séguin, Jean |
|
2014 |
Moderators of two Indicated Cognitive-Behavioral Depression Prevention Approaches for Adolescents in a School-Based Effectiveness Trial |
Nault-Brière, Frédéric; Rohde, Paul; Shaw, Heather; Stice, Eric |
|
2020-04 |
Monitorage des mesures physiologiques et des comportements répétitifs associés au stress chez les enfants ayant un trouble du spectre de l’autisme |
Dufour, Marie-Michèle |
Lanovaz, Marc; Plusquellec, Pierrich |
2022 |
Municipal regulation of cannabis and public health in Canada : a comparison of Alberta, Ontario, and Québec |
Gagnon, François; Huynh, Christophe; Kilborn, Michelle; Fry, Michelle; Vallée, Rachel; Janezic, Isidora |
|
2015 |
Newspaper coverage of autism treatment in Canada:
10-year trends (2004–2013) |
Lanovaz, Marc; Dufour, Marie-Michèle; Shah, Shalaka |
|
2021-06 |
Participation au Programme Équipe et symptômes intériorisés chez l’enfant : effets médiateurs des pratiques parentales et des symptômes extériorisés |
Fortin, Marie-Jeanne |
Castellanos Ryan, Natalie |
2018 |
Pathways to prevention: protocol for the CAP (Climate and Preventure) study to evaluate the long-term effectiveness of school-based universal, selective and combined alcohol misuse prevention into early adulthood |
Newton, Nicola C.; Stapinski, Lexine; Slade, Tim; Champion, Katrina E.; Barrett, Emma L.; Chapman, Catherine; Smout, Anna; Lawler, Siobhan; Mather, Marius; Castellanos Ryan, Natalie; Conrod, Patricia; Teesson, Maree |
|
2015 |
Peer victimization and anxiety in genetically vulnerable youth : the protective roles of teachers' self-efficacy and anti-bullying classroom rules |
Guimond, Fanny-Alexandra; Brendgen, Mara; Vitaro, Frank; Dionne, Ginette; Boivin, Michel |
|
2012-06 |
Perception des visages auprès des adolescents et des adultes autistes |
Morin, Karine |
Pagani, Linda S.; Bertone, Armando |
2021 |
Perceptions of behavior analysis in France : accuracy and tone of posts in an Internet forum on autism |
Turgeon, Stéphanie; Lanovaz, Marc |
|
2021-08 |
Perfectionnisme et symptômes intériorisés chez des étudiants universitaires en relation d'aide : rôle médiateur du soutien social perçu |
Bélanger-Ranger, Jade |
Turgeon, Lyse |
2014 |
Performer ... sans anxiété : programme d'intervention pour réduire l'anxiété de performance en milieu scolaire |
Cocullo, Marie-Léa |
|
2017 |
Persistence and innovation effects in genetic and environmental factors in negative emotionality during infancy : a twin study |
Schumann, Lyndall; Boivin, Michel; Paquin, Stéphane; Lacourse, Éric; Brendgen, Mara; Vitaro, Frank; Dionne, Ginette; Tremblay, Richard Ernest; Booij, Linda |
|
2017 |
Persistent genetic and family-wide environmental contributions to early number knowledge
and later achievement in mathematics |
Garon-Carrier, Gabrielle; Boivin, Michel; Kovas, Yulia; Feng, Bei; Brendgen, Mara; Vitaro, Frank; Séguin, Jean; Tremblay, Richard Ernest; Dionne, Ginette |
|
2016 |
Personal and familial predictors of peer victimization trajectories from primary to secondary school |
Brendgen, Mara; Girard, Alain; Vitaro, Frank; Dionne, Ginette; Boivin, Michel |
|
2015 |
Phenotypic and genetic associations between reading comprehension, decoding skills, and ADHD dimensions : evidence from two population-based studies |
Plourde, Vickie; Boivin, Michel; Forget-Dubois, Nadine; Brendgen, Mara; Vitaro, Frank; Marino, Cecilia; Dionne, Ginette |
|
2017-08 |
Pistes de prévention en santé mentale pour les étudiants en relation d’aide : influence de facteurs de risque et de protection sur des indicateurs de santé mentale |
Boisvert, Charles |
Plusquellec, Pierrich |
2004 |
Pour dissiper quelques confusions |
Larivée, Serge |
|
2014 |
Pour éviter de nuire, 10 ans plus tard |
Larivée, Serge |
|
2012 |
Pour réussir dans la vie professionnelle, a-t-on besoin d'un bon quotient intellectuel (QI) ou d'un bon quotient émotionnel (QÉ)? |
Morin, Denis; Larivée, Serge; Sénéchal, Carole; Picard, Karel |
|
2007 |
Poursuis Ton Aventure : Programme de thérapie par l'aventure afin de prévenir les problèmes de comportement à l'adolescence |
Mercier Villeneuve, Hugo |
|
2013-06 |
Pratiques éducatives des parents d’adolescents présentant un TDAH : perception des parents et des adolescents en lien avec les comportements à risque |
Vaillancourt, Jessica |
Normandeau, Sylvie |
2011 |
Predictors and Consequences of Simultaneous Alcohol and Cannabis Use in Adolescents |
Nault-Brière, Frédéric; Fallu, Jean-Sébastien; Descheneaux, Ariane; Janosz, Michel |
|
2015 |
Predictors of trivialization of workplace violence among healthcare workers and law enforcers |
Geoffrion, Steve; Lanctôt, Nathalie; Marchand, André; Boyer, Richard; Guay, Stéphane |
|
2014 |
Preliminary effects of conditioned establishing operations on stereotypy |
Lanovaz, Marc; Rapp, John T.; Long, Ethan S.; Richling, Sarah M.; Carroll, Regina A. |
|
2016 |
Preliminary effects of parent-implemented
behavioural interventions for stereotypy |
Lanovaz, Marc; Rapp, John T.; Maciw, Isabella; Dorion, Catherine; Prégent-Pelletier, Émilie |
|
2012-04 |
Préparation à l'école et engagement scolaire : le rôle médiateur de la relation maître-élève |
Gobeil-Bourdeau, Jasmine |
Archambault, Isabelle |
2016 |
Prevalence of stereotypy in individuals with developmental disabilities: a systematic review |
Chebli, Sabine S.; Martin, Valérie; Lanovaz, Marc |
|
2017-03 |
Profils d'inadaptation psychosociale au primaire : perceptions de soi, engagement et rendement scolaire |
Olivier, Elizabeth |
Archambault, Isabelle |
2016-09 |
Profils latents d'usage de substances psychotropes chez les consommateurs de cannabis à l'adolescence : les problèmes les plus fréquents par profil et les profils les plus représentés par problème |
Turmel, Jessica |
Fallu, Jean-Sébastien |