2016 |
«Programme d'Intervention Relationnelle» : programme d'intervention visant l'amélioration de la relation d'attachement entre le parent et son
enfant, en contexte de négligence sous la Direction de la Protection de la Jeunesse |
Desgagné, Fanny |
|
2016 |
Prospective links between friendship and early physical aggression : preliminary evidence supporting the role of friendship quality through a dyadic intervention |
Salvas, Marie-Claude; Vitaro, Frank; Brendgen, Mara; Cantin, Stéphane |
|
2016 |
Prevalence of stereotypy in individuals with developmental disabilities: a systematic review |
Chebli, Sabine S.; Martin, Valérie; Lanovaz, Marc |
|
2016 |
Using computer tablets to assess preference for videos in children with autism |
Chebli, Sabine S.; Lanovaz, Marc |
|
2016 |
Using single-case experiments to support evidence-based decisions : how much is enough? |
Lanovaz, Marc; Rapp, John T. |
|
2016 |
Preliminary effects of parent-implemented
behavioural interventions for stereotypy |
Lanovaz, Marc; Rapp, John T.; Maciw, Isabella; Dorion, Catherine; Prégent-Pelletier, Émilie |
|
2016 |
Traité de pensée magique pour jeunes adolescents |
Larivée, Serge |
|
2016 |
Je m'AJUSTE! : programme de réduction des symptômes anxieux pour les enfants de 10 à 12 ans |
Goupil-Barsetti, Laurie |
|
2016 |
Implantation et évaluation d'un programme d'intervention de groupe, d'approche cognitive comportementale, destiné à des adultes présentant un trouble anxieux |
Guillet, Hélièna |
|
2016 |
Programme d'intervention visant la diminution des manifestations d'opposition et de provocation chez
les enfants de 3 ans par l'apprentissage des habiletés sociales et d'autocontrôle, en intégrant un volet
soutien à l'éducatrice au programme Brindami |
Richard, Caroline |
|
2016 |
Personal and familial predictors of peer victimization trajectories from primary to secondary school |
Brendgen, Mara; Girard, Alain; Vitaro, Frank; Dionne, Ginette; Boivin, Michel |
|
2015-12 |
La victimisation par les pairs et le développement de l’anxiété sociale au début de l’adolescence : l’effet modérateur des caractéristiques des amis |
Allard, Ariane |
Cantin, Stéphane |
2015-12 |
Étude d’évaluabilité et évaluation des processus et des effets d’un programme de prévention de l’usage de substances psychoactives lors de la transition primaire-secondaire |
Soura, Biessé Diakaridja |
Fallu, Jean-Sébastien; Bastien, Robert |
2015-09 |
Étude exploratoire des transitions de milieux de vie en communauté des personnes présentant une déficience intellectuelle |
Longtin, Véronique |
Dufour, Sarah; Morin, Diane |
2015-08 |
Effet de stress et compagnie, programme web de prévention du stress chronique, sur le stress et la santé psychologique des intervenants |
Fouda, Yannick |
Plusquellec, Pierrich |
2015-08 |
The predictive role of parenting practices and family functioning on the core symptoms of ADHD |
Fagen, Rachelle |
Normandeau, Sylvie |
2015-08 |
Associations prospectives entre l’exposition à la fumée secondaire résidentielle à l’enfance et les difficultés psychosociales à la préadolescence |
Lévesque-Seck, François |
Pagani, Linda S. |
2015-08 |
La relation entre l’importance accordée à la réussite scolaire par les parents et l’engagement scolaire des élèves d’origine haïtienne au primaire : l’effet modérateur de la relation maître-élève |
Joseph, Maloune |
Archambault, Isabelle; Parent, Sophie |
2015-08 |
Évaluation des besoins d’informations des intervenants en protection de la jeunesse |
Schüle, Marc-Olivier |
Dufour, Sarah |
2015-06 |
La réussite éducative des élèves du primaire issus de l’immigration et l’implication parentale dans le suivi scolaire |
Tardif-Grenier, Kristel |
Archambault, Isabelle |
2015-06 |
Dépistage du décrochage scolaire à l’aide d’informations administratives ou auto-rapportées |
Gagnon, Vickie |
Dupéré, Véronique |
2015-02 |
Éclaircissement de l’association entre la relation enseignant-élève, le partenariat mère-enfant, et l’adaptation scolaire auprès d’une clientèle à risque |
Guérin, Marie-Claude |
Parent, Sophie |
2015 |
Phenotypic and genetic associations between reading comprehension, decoding skills, and ADHD dimensions : evidence from two population-based studies |
Plourde, Vickie; Boivin, Michel; Forget-Dubois, Nadine; Brendgen, Mara; Vitaro, Frank; Marino, Cecilia; Dionne, Ginette |
|
2015 |
Adolescent suicide attempts and adult adjustment |
Nault-Brière, Frédéric; Rohde, Paul; Seeley, John R.; Klein, Daniel; Lewinsohn, Peter M. |
|
2015 |
Adolescent Trajectories of Depressive Symptoms : co-development of Behavioral and Academic Problems |
Nault-Brière, Frédéric; Janosz, Michel; Fallu, Jean-Sébastien; Morizot, Julien |
|
2015 |
Stressors and turning points in high school and dropout : a stress process, life course framework |
Dupéré, Véronique; Leventhal, Tama; Dion, Éric; Crosnoe, Robert; Archambault, Isabelle; Janosz, Michel |
|
2015 |
Aggressive incidents inside a Montreal barroom involving patrons, barmaids and bouncers : a micro level examination of routine activity theory |
Geoffrion, Steve; Sader, Josette; Ouellet, Frédéric; Boivin, Rémi |
|
2015 |
Predictors of trivialization of workplace violence among healthcare workers and law enforcers |
Geoffrion, Steve; Lanctôt, Nathalie; Marchand, André; Boyer, Richard; Guay, Stéphane |
|
2015 |
The dark side of friends : a genetically informed study of victimization within early adolescents’ friendships |
Brendgen, Mara; Girard, Alain; Vitaro, Frank; Dionne, Ginette; Boivin, Michel |
|
2015 |
Newspaper coverage of autism treatment in Canada:
10-year trends (2004–2013) |
Lanovaz, Marc; Dufour, Marie-Michèle; Shah, Shalaka |
|
2015 |
Associations between peer victimization and suicidal ideation and suicide attempt during adolescence : results from a prospective population-based birth cohort |
Geoffroy, Marie-Claude; Boivin, Michel; Arseneault, Louise; Turecki, Gustavo; Vitaro, Frank; Brendgen, Mara; Renaud, Johanne; Séguin, Jean; Tremblay, Richard Ernest; Côté, Sylvana |
|
2015 |
Friendships and deviancy training in young children |
Salazar, Stefanie; Boivin, Michel; Vitaro, Frank; Cantin, Stéphane; Forget-Dubois, Nadine; Brendgen, Mara; Dionne, Ginette; Tremblay, Richard Ernest |
|
2015 |
Gene-environment correlation linking aggression and peer victimization : do classroom behavioral norms matter? |
Brendgen, Mara; Girard, Alain; Vitaro, Frank; Dionne, Ginette; Boivin, Michel |
|
2015 |
Aggression can be contagious : longitudinal associations between proactive aggression and reactive aggression among young twins |
Dickson, Daniel J.; Richmond, Ashley; Brendgen, Mara; Vitaro, Frank; Laursen, Brett; Dionne, Ginette; Boivin, Michel |
|
2015 |
Peer victimization and anxiety in genetically vulnerable youth : the protective roles of teachers' self-efficacy and anti-bullying classroom rules |
Guimond, Fanny-Alexandra; Brendgen, Mara; Vitaro, Frank; Dionne, Ginette; Boivin, Michel |
|
2015 |
The expression of genetic risk for aggressive and non-aggressive antisocial behavior is moderated by peer group |
Vitaro, Frank; Brendgren, Mara; Girard, Alain; Boivin, Michel; Dionne, Ginette; Tremblay, Richard Ernest |
|
2015 |
Je tisse des liens gagnants ... Une intervention de groupe visant à améliorer les conditions associées à un contexte familial de
négligence chronique |
Lebire, Stéphanie |
|
2015 |
La synergologie, une lecture pseudoscientifique du langage corporel |
Denault, Vincent; Larivée, Serge; Plouffe, D.; Plusquellec, Pierrich |
|
2014-09 |
Stabilité de la relation d'activation père-enfant entre 12-18 mois et 3-5 ans et les facteurs associés à l'instabilité |
Hamel, Sarah |
Paquette, Daniel |
2014-08 |
Consommation de cannabis et symptômes dépressifs à l'adolescence : le rôle modérateur de la qualité de la relation parent-adolescent |
Lavallée, Gabrielle |
Gendreau, Paul |