2018 |
Longitudinal links between gambling participation and academic performance in youth : a test of four models |
Vitaro, Frank; Brendgen, Mara; Girard, Alain; Dionne, Ginette; Boivin, Michel |
|
2018 |
Birth size and gestational age in opposite-sex twins as compared to same-sex twins : an individualbased pooled analysis of 21 cohorts |
Jelenkovic, Aline; Sund, Reijo; Yokoyama, Yoshie; Hur, Yoon-Mi; Ullemar, Vilhelmina; Almqvist, Catarina; Magnusson, Patrik KE; Willemsen, Gonneke; Bartels, Meike; Van Beijsterveldt, Catharina EM; Bogl, Leonie-Helen; Pietiläinen, Kirsi H; Vuoksimaa, Eero; Ji, Fuling; Ning, Feng; Pang, Zengchang; Nelson, Tracy L.; Whitfeld, Keith E.; Rebato, Esther; Llewellyn, Clare H.; Fisher, Abigail; Bayasgalan, Gombojav; Narandalai, Danshiitsoodol; Bjerregaard-Andersen, Morten; Beck-Nielsen, Henning; Sodemann, Morten; Tarnoki, Adam D.; Tarnoki, David L.; Ooki, Syuichi; Stazi, Maria A.; Fagnani, Corrado; Brescianini, Sonia; Dubois, Lise; Boivin, Michel; Brendgen, Mara; Dionne, Ginette; Vitaro, Frank; Cutler, Tessa L.; Hopper, John L.; Krueger, Robert F.; McGue, Matt; Shandell, Pahlen; Craig, Jefrey M.; Safery, Richard; Haworth, Claire MA; Plomin, Robert; Knafo-Noam, Ariel; Mankuta, David; Abramson, Lior; Burt, S. Alexandra; Klump, Kelly L.; Vlietinck, Robert F.; Derom, Catherine A.; Loos, Ruth JF; Loos, Ruth JF; Boomsma, Dorret I.; Sørensen, Thorkild IA; Kaprio, Jaakko; Silventoinen, Karri |
|
2018 |
«Programme d'intervention Déstresse ... Progresse ... & cie ... » Programme d'intervention visant à prévenir et réduire les conséquences liées à la fatigue de compassion chez les membres de l'entourage d'une personne ayant un trouble majeur de santé mentale |
Dion, Amélie |
|
2018 |
Les habiletés de régulation émotionnelle comme mesures de désescalade dans la prévention active chez des adultes présentant une déficience intellectuelle, un trouble du spectre de l'autisme, des troubles graves de comportements et des problématiques de santé mentale |
May-Demers, Claudia |
|
2018 |
Adaptation du programme Déstresse et Progresse ciblant la vulnérabilité au stress pendant l'adolescence en contexte de protection de la jeunesse |
Pasztor-Solnar, Eszter |
|
2018 |
« Programme RÉFÉrence (rétablissement de fonction exécutive)» Programme d'intervention visant la diminution des symptômes associés au TDA/H, la réduction du stress perçu et l'augmentation du sentiment d'efficacité personnelle dans les différentes sphères de fonctionnement à l'âge adulte |
Perrée, Magali |
|
2018 |
Rapport d'évaluation d'une adaptation du programme Check & Connect Programme visant la prévention du désengagement scolaire précoce auprès d'enfants d'âge scolaire à risque |
Roy, Frédérique |
|
2018 |
Using interactive web training to teach parents to select function-based interventions for challenging behaviour : a preliminary study |
Marleau, Brigitte; Lanovaz, Marc; Gendron, Alexie; Higbee, Thomas S.; Morin, Diane |
|
2018 |
Brief report : impact of challenging behavior on parenting stress in mothers and fathers of children with autism spectrum disorders |
Argumedes Charles, Malena; Lanovaz, Marc; Larivée, Serge |
|
2018 |
Using single-case designs in practical settings: Is replication always necessary? |
Lanovaz, Marc; Turgeon, Stéphanie; Cardinal, Patrick; Wheatley, Tara L. |
|
2018 |
Identifying at-risk profiles and protective factors for problem gambling : a longitudinal study across adolescence and early adulthood |
Allami, Youssef; Vitaro, Frank; Brendgen, Mara; Carbonneau, René; Tremblay, Richard Ernest |
|
2018 |
Comparison of tablet-delivered and instructor-delivered teaching on receptive identification in children with autism spectrum disorders |
Chebli, Sabine S.; Lanovaz, Marc; Dufour, Marie-Michèle |
|
2018 |
Adaptation du programme Trait d 'Union dans une ressource soutenant la persévérance scolaire |
Chouinard, Élodie |
|
2018 |
Pathways to prevention: protocol for the CAP (Climate and Preventure) study to evaluate the long-term effectiveness of school-based universal, selective and combined alcohol misuse prevention into early adulthood |
Newton, Nicola C.; Stapinski, Lexine; Slade, Tim; Champion, Katrina E.; Barrett, Emma L.; Chapman, Catherine; Smout, Anna; Lawler, Siobhan; Mather, Marius; Castellanos Ryan, Natalie; Conrod, Patricia; Teesson, Maree |
|
2017-12 |
Exploration de l'adaptation du modèle psychoéducatif au Nunavik : étude de cas d'un projet communautaire |
P. Brouillette, Kim |
Fraser, Sarah |
2017-11 |
Évaluation de l'implantation et des effets perçus du pilote du Groupe de réflexion sur les drogues (2e génération) |
Langelier-Cullen, Evelyn |
Fallu, Jean-Sébastien; Nault-Brière, Frédéric |
2017-11 |
La relation élève-enseignant modère-t-elle le lien entre le quotient intellectuel et le décrochage scolaire? |
Belleï-Rodriguez, Carmen-Édith |
Larivée, Serge |
2017-08 |
L'influence du mindset sur l'adaptation scolaire et psychosociale des élèves en difficulté scolarisés en classe spécialisée |
Lussier Desbiens, Marie-Claire |
Janosz, Michel |
2017-08 |
Le rôle de l'engagement et de l'assiduité dans un programme d'amélioration des habiletés d'organisation d'enfants ayant un TDA/H |
Brien, Catherine |
Normandeau, Sylvie |
2017-08 |
Pistes de prévention en santé mentale pour les étudiants en relation d’aide : influence de facteurs de risque et de protection sur des indicateurs de santé mentale |
Boisvert, Charles |
Plusquellec, Pierrich |
2017-08 |
Liens entre les représentations sociales des professionnels concernant les familles noires et leur décision de signaler un enfant noir à la Direction de la protection de la jeunesse |
Lavoie-Taylor, Gwyneth |
Dufour, Sarah |
2017-08 |
Regards croisés sur la conceptualisation des situations conflictuelles d'adolescentes et d'éducatrices en contexte de centre de réadaptation |
Parent, Valérie |
Fraser, Sarah |
2017-08 |
Activités parascolaires et décrochage scolaire au secondaire : liens en fonction des dimensions de la participation |
Thouin, Éliane |
Dupéré, Véronique |
2017-06 |
Examen préliminaire d’une formation interactive en ligne pour enseigner aux parents d’enfants
ayant un TSA ou une DI, les fonctions d’identification d’un comportement, les sélections
d’intervention fonctionnelle et examiner leur appréciation vis-à-vis cette formation pour les
soutenir dans la réduction de comportements problématiques |
Marleau, Brigitte |
Lanovaz, Marc |
2017-06 |
Associations prospectives entre l’écoute de la télévision en petite enfance et les habitudes de vie ultérieures de l’enfant |
Simonato, Isabelle |
Pagani, Linda S. |
2017-05 |
L’engagement paternel et la relation d’activation père-enfant chez l’enfant âgé entre 12 et 18 mois : l’effet modérateur de l’alliance parentale |
Vandystadt, Jessica |
Paquette, Daniel |
2017-05 |
L'évaluation du programme Prevent-Teach-Reinforce pour réduire les comportements problématiques en contexte familial chez les enfants ayant un trouble du spectre de l'autisme |
Argumedes Charles, Malena |
Lanovaz, Marc; Larivée, Serge |
2017-05 |
Utilisation de la technologie mobile pour réduire l’autostimulation : validation des algorithmes décisionnels du iSTIM |
Préfontaine, Isabelle |
Lanovaz, Marc |
2017-03 |
Profils d'inadaptation psychosociale au primaire : perceptions de soi, engagement et rendement scolaire |
Olivier, Elizabeth |
Archambault, Isabelle |
2017-01 |
Effets de l’initiative AIDES concernant la centration sur les besoins de l’enfant dans le processus d’évaluation et d’intervention auprès des familles |
Anglade, Anne Seulyse |
Dufour, Sarah |
2017 |
Modelling vocabulary development among multilingual children prior to and following the transition to school entry |
MacLeod, Andrea; Castellanos Ryan, Natalie; Parent, Sophie; Jacques, Sophie; Séguin, Jean |
|
2017 |
Using mobile technology to reduce engagement in stereotypy : a validation of decision-making algorithms |
Préfontaine, Isabelle; Lanovaz, Marc; McDuff, Emeline; McHugh, Catherine; Cook, Jennifer L. |
|
2017 |
The impact of youth internalising and externalising symptom severity on the effectiveness of brief personality-targeted interventions for substance misuse : a cluster randomised trial |
Perrier-Ménard, Eveline; Castellanos Ryan, Natalie; O’Leary-Barrett, Maeve; Girard, Alain; Conrod, Patricia |
|
2017 |
Does shyness interact with peer group affiliation in predicting substance use in adolescence? |
Lemyre, Alexandre; Poliakova, Natalia; Vitaro, Frank; Tremblay, Richard Ernest; Boivin, Michel; Bélanger, Richard E. |
|
2017 |
Effects of a parent training programme for the treatment of young children with separation anxiety disorder |
Mayer-Brien, Sandra; Turgeon, Lyse; Lanovaz, Marc |
|
2017 |
Using the dual-criteria methods to supplement visual inspection: An analysis of nonsimulated data |
Lanovaz, Marc; Huxley, Sarah C.; Dufour, Marie-Michèle |
|
2017 |
Comparing two methods to promote generalization of receptive identification in children with autism spectrum disorders |
Dufour, Marie-Michèle; Lanovaz, Marc |
|
2017 |
Generalization following tablet-based instruction in children with autism spectrum disorders |
Chebli, Sabine S.; Lanovaz, Marc; Dufour, Marie-Michèle |
|
2017 |
Adolescent cannabis use, change in neurocognitive function, and High-School Graduation : a longitudinal study from early adolescence to young adulthood |
Castellanos Ryan, Natalie; Pingault, Jean-Baptiste; Parent, Sophie; Vitaro, Frank |
|
2017 |
Effects of background music on socially reinforced problem behaviors in children with autism spectrum disorders |
Lanovaz, Marc; Huxley, Sarah C. |
|