2019-04 |
La réponse différentielle à la musicothérapie chez les jeunes hospitalisés en pédopsychiatrie: le rôle prédictif de la réactivité cardiaque sur le changement d'affect |
Brault, Myriam |
Nault-Brière, Frédéric |
2019-04 |
Exploration des motifs justifiant le recours aux mesures de contention et d'isolement en centre de réadaptation pour jeunes au Québec: la perception des intervenants |
Drolet, Christine |
Geoffrion, Steve |
2019 |
Using a visual structured criterion for the analysis of alternating-treatment designs |
Lanovaz, Marc; Cardinal, Patrick; Francis, Mary |
|
2019 |
A comparison of communication tone and responding across users and developers in two R mailing lists |
Lanovaz, Marc; Adams, Bram |
|
2019 |
Using AB designs with nonoverlap effect size measures to support clinical decision-making : a Monte Carlo validation |
Giannakakos, Antonia R.; Lanovaz, Marc |
|
2019 |
Using differential reinforcement of high rates of behavior to improve work productivity : a replication and extension |
McDuff, Emeline; Lanovaz, Marc; Morin, Diane; Vona, Mélissa; Kheloufi, Yasmine; Giannakakos, Antonia R. |
|
2019 |
The effect of contextual risk factors on the effectiveness of brief personality‐targeted interventions for adolescent alcohol use and misuse : a cluster‐randomized trial |
Edalati, Hanie; Afzali, Mohammad H.; Castellanos Ryan, Natalie; Conrod, Patricia |
|
2019 |
Increasing compliance with wearing a medical device in children with autism |
Dufour, Marie-Michèle; Lanovaz, Marc |
|
2019 |
Differential negative reinforcement of other behavior to increase compliance with wearing an
anti-strip suit |
Wheatley, Tara L.; Goulet, Mélanie; Mann, Kathryn; Lanovaz, Marc |
|
2019 |
The use of restraint and seclusion in residential treatment care for youth : a systematic review of related factors and interventions |
Roy, Camille; Castonguay, Ariane; Fortin, Maxime; Drolet, Christine; Franche-Choquette, Geneviève; Dumais, Alexandre; Lafortune, Denis; Bernard, Paquito; Geoffrion, Steve |
|
2019 |
Genetic and environmental influences on developmental trajectories of adolescent alcohol use |
Zheng, Yao; Brendgen, Mara; Dionne, Ginette; Boivin, Michel; Vitaro, Frank |
|
2019 |
The CODAT wins project : the current status and recent findings of collaborative project of development of anthropometrical measures in twins |
Silventoinen, Karri; Brendgen, Mara; Vitaro, Frank |
|
2019 |
Contribution of genes and environment to the longitudinal association between childhood impulsive‐aggression and suicidality in adolescence |
Orri, Massimiliano; Geoffroy, Marie-Claude; Turecki, Gustavo; Feng, Bei; Brendgen, Mara; Vitaro, Frank; Dionne, Ginette; Paquin, Stéphane; Galera, Cedric; Renaud, Johanne; Tremblay, Richard Ernest; Côté, Sylvana; Boivin, Michel |
|
2018-10 |
Évaluation de l’implantation du Rond-point, un Centre d’expertise périnatal et familial de toxicomanie : fondements de l’action et expériences des familles |
Béland, Catherine |
Dufour, Sarah |
2018-10 |
Le nombre de symptômes de type autistique : quelle est leur place dans le processus de développement ? |
Nguyen, Anh Kiet Danny |
Pagani, Linda S. |
2018-08 |
Lien entre l’accessibilité perçue d’une substance psychoactive et sa consommation : rôle modérateur de la perception du risque à consommer à l’adolescence |
Normandin, Gabrielle |
Fallu, Jean-Sébastien |
2018-08 |
Victimisation par les pairs et rendement scolaire au début du secondaire : le rôle médiateur de l’engagement scolaire |
Bélanger, Félix |
Cantin, Stéphane |
2018-08 |
Évaluation formative d'ateliers visant à soutenir les parents immigrants dans l'adaptation de leur rôle parental |
Martin, Jessica |
Dufour, Sarah |
2018-08 |
La relation entre les comportements extériorisés et l’engagement scolaire : l’effet modérateur de l’implication parentale dans le suivi scolaire |
Goulet, Julie |
Archambault, Isabelle |
2018-08 |
Évaluation de la mise en oeuvre et des effets perçus du programme Vestiaire des pères |
Champigny, Marc-Olivier |
Dufour, Sarah; Paquette, Daniel |
2018-08 |
Exploration des manifestations d’altérisation entre les différents acteurs du système de soins du Nunavik |
Gagnon, Dominique |
Fraser, Sarah |
2018-06 |
L’association prospective entre le climat de sécurité en milieu scolaire et les symptômes dépressifs chez les adolescents : une étude multiniveaux |
Yale-Soulière, Gabrielle |
Nault-Brière, Frédéric |
2018-06 |
Liens prédictifs entre les traits de personnalité et les processus identitaires à l’adolescence : étude longitudinale du rôle modérateur de l’attachement aux parents |
Sigouin, Karolanne |
Morizot, Julien |
2018-05 |
Étude longitudinale du lien prédictif entre les événements de vie négatifs et les symptômes somatiques à l’adolescence : le rôle modérateur des traits de personnalité |
Samson, Sarah |
Morizot, Julien |
2018-05 |
Le lien prédictif entre le sentiment d’efficacité des enseignants, l’engagement cognitif et les buts d’accomplissement des élèves de la 4e à la 6e année du primaire |
St-Onge, Zoe |
Archambault, Isabelle |
2018-05 |
La relation entre les interactions positives avec l’enseignant et les pairs sur l'engagement affectif des élèves du primaire immigrants et non-immigrants en milieux défavorisés |
Lamanque-Bélanger, Catherine |
Archambault, Isabelle |
2018-04 |
L’influence du stress perçu et de la fatigue des éducateurs sur leur recours aux contentions et isolements : une étude longitudinale en centre de réadaptation pour jeunes en difficulté |
Franche-Choquette, Geneviève |
Geoffrion, Steve |
2018-04 |
Contribution respective du rejet par les pairs et de l’agressivité des amis aux fonctions réactive et proactive de l’agressivité : une étude associative génétiquement contrôlée |
Valiquette, Judith |
Vitaro, Frank; Cantin, Stéphane |
2018-03 |
Apprentissage et productivité lors de la saisie de données chez des adultes présentant une déficience intellectuelle |
Mc Duff, Emeline |
Lanovaz, Marc; Morin, Diane |
2018-02 |
« Étude du lien entre les comportements non verbaux émis par de jeunes hommes soumis à un test de stress (TSST) et leur niveau de stress physiologique : influence des expériences passées de maltraitance » |
Dufour, Pierre |
Plusquellec, Pierrich |
2018-02 |
Utilisation de l’enseignement parental interactif Web pour implanter l’extinction graduée afin d’améliorer le sommeil d’enfants ayant un trouble du spectre de l’autisme |
Paradis, Jasmine |
Lanovaz, Marc |
2018 |
Évaluation de la mise en oeuvre et des processus du programme Blues, un programme de prévention indiquée de la dépression, dans trois écoles secondaires montréalaises |
Reigner, Anne |
Nault-Brière, Frédéric |
2018 |
A longitudinal twin study of callous-unemotional traits during childhood |
Henry, Jeffrey; Dionne, Ginette; Viding, Essi; Petitclerc, Amélie; Feng, Bei; Vitaro, Frank; Brendgen, Mara; Tremblay, Richard Ernest; Boivin, Michel |
|
2018 |
Serotonin transporter promoter methylation in peripheral cells and neural responses to negative stimuli : a study of adolescent monozygotic twins |
Ismaylova, Elmira; Lévesque, Melissa; Pomares, Florence B.; Szyf, Moshe; Nemoda, Zsofia; Fahim, Cherine; Vitaro, Frank; Brendgen, Mara; Dionne, Ginette; Boivin, Michel; Tremblay, Richard Ernest; Booij, Linda |
|
2018 |
The gene–environmental architecture of the development of adolescent substance use |
Vitaro, Frank; Dickson, Daniel J.; Brendgen, Mara; Laursen, Brett; Dionne, Ginette; Boivin, Michel |
|
2018 |
Early warm-rewarding parenting moderates the genetic contributions to callous-unemotional traits in childhood |
Henry, Jeffrey; Dionne, Ginette; Viding, Essi; Vitaro, Frank; Brendgen, Mara; Tremblay, Richard Ernest; Boivin, Michel |
|
2018 |
The genetic and environmental etiology of the association between vocabulary and syntax in first grade |
Mimeau, Catherine; Dionne, Ginette; Feng, Bei; Brendgen, Mara; Vitaro, Frank; Tremblay, Richard Ernest; Boivin, Michel |
|
2018 |
Associations between daily mood states and brain gray matter volume, resting-state functional connectivity and task-based activity in healthy adults |
Ismaylova, Elmira; Di Sante, Jessica; Gouin, Jean-Philippe; Pomares, Florence B.; Vitaro, Frank; Tremblay, Richard Ernest; Booij, Linda |
|
2018 |
The moderating role of peer norms in the associations of social withdrawal and aggression with peer victimization |
Guimond, Fanny-Alexandra; Brendgen, Mara; Correia, Stephanie; Turgeon, Lyse; Vitaro, Frank |
|
2018 |
Twin classroom dilemma : to study together or separately? |
White, Elaine K.; Garon-Carrier, Gabrielle; Tosto, Maria G.; Malykh, Sergey B.; Li, Xinying; Kiddle, Beata; Riglin, Lucy; Byrne, Brian; Dionne, Ginette; Brendgen, Mara; Vitaro, Frank; Tremblay, Richard Ernest; Boivin, Michel; Kovas, Yulia |
|