Thèses et mémoires

Des thèses et mémoires de nos étudiants et étudiantes sont conservés et consultables dans Papyrus, le dépôt institutionnel de l’Université de Montréal.

Trier par date en ordre croissant Date Trier par titre en ordre croissant Titre Trier par auteur en ordre croissant Auteur Trier par contributeur en ordre croissant Directeur
2017 Heterogeneity in the development of proactive and reactive aggression in childhood : Common and specific genetic-environmental factors Paquin, Stéphane; Lacourse, Éric; Brendgen, Mara; Vitaro, Frank; Dionne, Ginette; Tremblay, Richard Ernest; Boivin, Michel Université de Montréal. Faculté des arts et des sciences. École de psychoéducation; Université de Montréal. Faculté de médecine. Département de psychiatrie
2017 Environmental influence of problematic social relationships on adolescents' daily cortisol secretion : a monozygotic twin-difference study Brendgen, Mara; Ouellet-Morin, Isabelle; Girard, Alain; Lupien, Sonia; Vitaro, Frank; Dionne, Ginette; Boivin, Michel Université de Montréal. Faculté des arts et des sciences. École de criminologie; Université de Montréal. Faculté des arts et des sciences. École de psychoéducation
2017 Effects of background music on socially reinforced problem behaviors in children with autism spectrum disorders Lanovaz, Marc; Huxley, Sarah C. Université de Montréal. Faculté des arts et des sciences. École de psychoéducation
2017 Does cortisol moderate the environmental association between peer victimization and depression symptoms? a genetically informed twin study Brendgen, Mara; Ouellet-Morin, Isabelle; Girard, Alain; Lupien, Sonia; Vitaro, Frank; Dionne, Ginette; Boivin, Michel Université de Montréal. Faculté des arts et des sciences. École de criminologie; Université de Montréal. Faculté des arts et des sciences. École de psychoéducation
2017 Persistence and innovation effects in genetic and environmental factors in negative emotionality during infancy : a twin study Schumann, Lyndall; Boivin, Michel; Paquin, Stéphane; Lacourse, Éric; Brendgen, Mara; Vitaro, Frank; Dionne, Ginette; Tremblay, Richard Ernest; Booij, Linda Université de Montréal. Faculté des arts et des sciences. École de psychoéducation; Université de Montréal. Faculté de médecine. Département de psychiatrie
2017 Persistent genetic and family-wide environmental contributions to early number knowledge and later achievement in mathematics Garon-Carrier, Gabrielle; Boivin, Michel; Kovas, Yulia; Feng, Bei; Brendgen, Mara; Vitaro, Frank; Séguin, Jean; Tremblay, Richard Ernest; Dionne, Ginette Université de Montréal. Faculté des arts et des sciences. École de psychoéducation
2017 Links between the mother-adolescent and father-adolescent relationships and adolescent depression : a genetically informed study Brouillard, Charlie; Brendgen, Mara; Vitaro, Frank; Dionne, Ginette; Boivin, Michel Université de Montréal. Faculté des arts et des sciences. École de psychoéducation
2017 Using mobile technology to reduce engagement in stereotypy : a validation of decision-making algorithms Préfontaine, Isabelle; Lanovaz, Marc; McDuff, Emeline; McHugh, Catherine; Cook, Jennifer L. Université de Montréal. Faculté des arts et des sciences. École de psychoéducation
2017 Commentary : On the importance of looking at nonlinearity and developmental effects – a reflection on Flom et al. (2017) Rioux, Charlie; Parent, Sophie; Séguin, Jean Université de Montréal. Faculté des arts et des sciences. Département de psychologie; Université de Montréal. Faculté des arts et des sciences. École de psychoéducation; Université de Montréal. Faculté de médecine. Département de psychiatrie
2017 Problem gambling among adolescents : a longitudinal empirical investigation of the pathways model of problem gambling Allami, Youssef; Vitaro, Frank; Brendgen, Mara; Lacourse, Éric; Tremblay, Richard Ernest Université de Montréal. Faculté des arts et des sciences. École de psychoéducation
Nombre de résultats : 334